Hauptinhalt

AIDA says “Thank You” to a million Facebook fans

Rostock, 29. Januar 2016

The cruise company AIDA cruises welcomed its millionth fan to Facebook on January 29, 2016. Germany’s biggest cruise company has thus crossed a magic threshold right on time for its “20 Years of AIDA” anniversary, and it is the leader in Germany in terms of its gigantic fan community.

AIDA Cruises has been on Facebook since 2008 and the number of AIDA fans has been increasing every week since then. The AIDA Facebook page provides information about cruises with AIDA, the latest offers, and lots of interactive competitions, apps, and even live reports on major events. The AIDA online content receives more than 20,000 likes per week.

“We are delighted at breaking this new record. For us it is confirmation that our AIDA Facebook page is giving our guests exactly what they want. We are offering them an interactive platform where they can instantly share their adventures, experiences and emotions,” says Felix Eichhorn, President of AIDA Cruises. “This channel allows us to respond particularly well to our guests’ need for fast information and comprehensive service.”

Facebook and other social media networks have become an important communication channel for AIDA. Apart from Facebook, AIDA is also on Twitter, YouTube and Google+. Furthermore, the company’s own AIDA Weblounge is the biggest German-speaking travel community of any tour operator with over 100,000 members. Across all platforms AIDA reaches a combined total of over 3 million users per week.

This year, numerous activities and campaigns on the various AIDA online platforms are devoted to the “20 Years of AIDA” anniversary. The company launched a new era of cruise travel in Rostock in 1996 with its first ship, today’s AIDAcara. The fleet currently comprises ten ships on which millions of AIDA guests have enjoyed unforgettable and magical vacations.


For further information, please visit www.aida.de, www.facebook.de/aida

17. September 2019

AIDAmira: Taufe für den guten Zweck

Am 30.11.2019 bekommt die AIDA Familie Zuwachs: Model und Moderatorin Franziska Knuppe wird das 14. Flottenmitglied in Palma de Mallorca auf den Namen AIDAmira taufen. Vor der Kulisse der majestätischen Kathedrale La Seu sind Gänsehautmomente vorprogrammiert. Schon einmal stand ... mehr

17. September 2019

AIDA President Felix Eichhorn präsentiert Green Cruising Strategy auf UNWTO Gipfel in Sankt Petersburg

Wie können wir mit Innovationen dem Klimawandel begegnen? Das war eine der zentralen Fragen des UNWTO Gipfeltreffens, das vom 10 bis 13. September 2019 in Sankt Petersburg (Russland) stattfand. AIDA Cruises President Felix Eichhorn war eingeladen, mit hochrangigen Vertretern aus ... mehr

10. September 2019

AIDAperla erhält 2020 das bisher größte Batteriespeichersystem in der Passagierschifffahrt

AIDA Cruises und Corvus Energy unterzeichnen anlässlich der Eröffnung der ersten Produktionsstätte des Batterieherstellers in Norwegen Vereinbarung zur weiteren Zusammenarbeit.

Anlässlich der Eröffnung der ersten Produktionsstätte von Corvus Energy im norwegischen Bergen ... mehr

05. September 2019

AIDA Cruise & Help finanziert vier weitere Schulen

Mit der Eröffnung der ersten aus Spendengeldern gebauten AIDA Schule auf den Philippinen im Frühjahr 2019 startete die Initiative AIDA Cruise & Help mit der Umsetzung ihres ersten Hilfsprojektes. AIDA hat nun gemeinsam mit seinem Partner, der Reiner Meutsch Stiftung FLY ... mehr

Pressekontakt

 

Hansjörg Kunze
Vice President Communication & Sustainability
Tel: +49 (0)381/444-8020

Martina Reuter
Senior Manager Communication
Tel: +49 (0)381/444-8022

Kathrin Heitmann
Manager Communication
Tel: +49 (0)381/444-8021

Uta Thiele
Manager Communication
Tel. : +49 (0) 381/444-8030

Alexander Christen
Manager Communication
Tel: +49 (0)381/444-8027

Kerstin Matthes
Manager Internal Communication
Tel. : +49 (0) 381/444-9008

Beate Möller
Team Assistant Communication & Sustainability
Tel: +49 (0)381/444-8029
Fax: +49 (0) 381/444-8025
E-Mail: presse@aida.de