Hauptinhalt

Art, Cocktails and Night Cruises: New AIDA Excursions in New York

Rostock, 18. September 2014

At the start of the cruise season in North America, AIDA is presenting new additions to its excursion program in the Big Apple. Guests on board AIDAluna, AIDAbella and AIDAvita can experience the new offerings as premieres beginning in September.

These exciting excursions are the fruit of the AIDA project “Tour Initiatives,” which aims to develop exclusive offers that are currently popular with New Yorkers as well and that stand apart from the usual tourism offers.

One of the new highlights is a very special graffiti workshop in the Bronx: After a ride down the most famous street, Grand Concourse, and the shopping mile Fordham Road, AIDA guests are introduced to the world of spray paint art. During the workshop, they are guided by professional graffiti artists.

Also new in the program is an exclusive night cruise on the Hudson River. In an elegant atmosphere with a live band, guests enjoy a 3-course meal on board as they pass the Financial District and the Statue of Liberty with a panoramic view, experiencing New York from a whole new perspective.

True to the motto “chic & elegant: up on the roofs of New York,” guests can visit three popular rooftop bars in Manhattan and enjoy not only cocktails and snacks but also a spectacular view of the city’s dazzling skyline. With their VIP access, AIDA guests can skip the long lines at the entrances each night and celebrate the city like high society.

Starting now, guests can discover New York on their own with the hop-on-hop-off bus. They can choose between three bus routes with over 30 stops: Downtown-Loop, Uptown-Loop and the Brooklyn Tour. The tours can also be individually structured and combined with guided walks, harbor cruises or sightseeing. Tickets for the hop-on-hop-off buses can only be booked online through MyAIDA up to three days before the start of the trip. All other excursions can also be booked directly on board, depending on availability.

16. April 2019

Nach Werftzeit: Das ist neu auf AIDAluna

Das Kreuzfahrtschiff AIDAluna hat seinen Aufenthalt vom 3. bis 16. April 2019 in der Hamburger Werft Blohm+Voss erfolgreich beendet. An Bord fanden sowohl zahlreiche optische Neuerungen als auch diverse technische Updates statt. Eine neue Attraktion an Bord ist die Almhütte. Mit ... mehr

04. April 2019

Nummer 1 im Kundenvertrauen: AIDA ist Spitzenreiter bei Kreuzfahrten

AIDA Cruises ist bei einer Umfrage des Magazins „Reader’s Digest“ zur vertrauenswürdigsten Kreuzfahrtreederei in Deutschland gewählt worden. Die jährlich erhobene Studie „Trusted Brands“ blickt auf das Markenvertrauen der Konsumenten.

Das Magazin hatte Verbraucher gefragt, ... mehr

03. April 2019

Live Entertainment Award für AIDAnova Schiffstaufe

Die Schiffstaufe von AIDAnova wurde bei der feierlichen Verleihung der diesjährigen Live Entertainment Awards (LEA) in der Frankfurter Festhalle mit dem Preis für die beste „Kooperation des Jahres“ ausgezeichnet.

Die Jury würdigte damit eine außergewöhnliche Veranstaltung, die ... mehr

27. März 2019

AIDAnova Einkaufswelt

Mit AIDA und CHANEL haben sich zwei starke Marken zusammengetan, um den Gästen ein unvergleichliches Shoppingerlebnis an Bord eines Kreuzfahrtschiffes zu ermöglichen. Im Urlaub spielt Zeit keine Rolle, dennoch bietet sich für die Damen auf AIDAnova der perfekte Rahmen, sich aus ... mehr

Pressekontakt

 

Hansjörg Kunze
Vice President Communication & Sustainability
Tel: +49 (0)381/444-8020

Martina Reuter
Senior Manager Communication
Tel: +49 (0)381/444-8022

Kathrin Heitmann
Manager Communication
Tel: +49 (0)381/444-8021

Uta Thiele
Manager Communication
Tel. : +49 (0) 381/444-8030

Alexander Christen
Manager Communication
Tel: +49 (0)381/444-8027

Kerstin Matthes
Manager Internal Communication
Tel. : +49 (0) 381/444-9008

Beate Möller
Team Assistant Communication & Sustainability
Tel: +49 (0)381/444-8029
Fax: +49 (0) 381/444-8025
E-Mail: presse@aida.de