Countdown started: Lena Gercke to christen AIDAperla in five days

Rostock, 26. Juni 2017

The big moment will arrive at around 10:15 p.m. on Friday, June 30, 2017: Model and TV host Lena Gercke will be christening the twelfth member of the AIDA fleet in the name of AIDAperla in the harbor of Palma de Mallorca (Spain).

Ahead of the christening, AIDA Cruises is streaming the Prime Time Show live from AIDAperla every evening on Facebook (www.facebook.com/AIDA). Entertainment Manager Stephan Hartmann is appearing directly from the Theatrium with interesting guests to report on the status of christening preparations and to deliver exciting impressions from the ports on AIDAperla’s current cruise.

The christening itself will be streamed live online, on AIDA’s Facebook and YouTube social media channels and on board all AIDA ships from 9:00 p.m. on June 30, 2017.

The christening bottle, a Balthazar (12 liters) of Moët & Chandon champagne, is already on board, in the secure care of Captain Boris Becker – as godmother Lena Gercke was able to see for herself when she visited the ship at the end of May.

Prominent stars from “The Voice of Germany” will rock the big christening night onboard AIDAperla. Among them are Tay Schmedtmann, the Season 6 winner, and Jamie-Lee Kriewitz, who not only won Season 5 of “The Voice of Germany”, but also represented Germany at the 2016 Eurovision Song Contest with her hit “Ghost.”
Other participants from the 2016 finale of the popular talent show will be entertaining the AIDAperla christening guests with their live performances. With their solo appearances in the afternoon, singer-songwriter Boris Alexander Stein and blues rocker Marc Amacher will already ensure a fantastic mood onboard.

Lena Gercke will also meet her co-presenter Thore Schölermann – also known as the host of “taff” and “The Voice Kids” as well as her fashion colleague and godmother of AIDAluna, Franziska Knuppe.

All AIDAperla cruises can be booked at travel agencies, at the AIDA Customer Center by telephone at +49 (0)381/202 707 07 or at www.aida.de.

Note for editors:

Texts, images and TV footage relating to the AIDAperla christening are available from now on using the following link:

www.dropbox.com/sh/m0f55zhdjdvopn2/AAAfU7H8sTBNq85tSSN6EQXja

For further up-to-date information about our company, follow us online or on our social media channels:

www.aida.de
www.aida-weblounge.de
www.facebook.com/AIDA
twitter.com/aida_de
www.instagram.com/aida_cruises/
www.youtube.com/user/aida

21. Dezember 2020

AIDA präsentiert die schönsten Kreuzfahrten für den Sommer 2022 – Buchungsstart ist am 21. Dezember 2020

Am 21. Dezember 2020 ist Buchungsstart für die ersten AIDA Kreuzfahrten in der Sommersaison 2022. Die Palette der Reiseziele reicht vom Baltikum bis zu den Fjorden, von Grönland bis Spitzbergen, von der Biskaya bis ins Mittelmeer. Die Routenvielfalt bietet etwas für jeden ... mehr

18. Dezember 2020

AIDA Cruise & Help macht zu Weihnachten wieder einen Schulwunsch wahr: 17. Bauprojekt startet in Indonesien!

Für die Kinder im indonesischen Kalisoko erfüllt sich an diesen Weihnachtsfeiertagen ein lang gehegter Traum: Mithilfe der Spenden von AIDA Cruise & Help erhalten sie eine neue Vorschule, die schon im kommenden Jahr noch mehr Kindern den dauerhaften Zugang zu Bildung ... mehr

07. Dezember 2020

AIDA Cruises – die Routenhighlights im Sommer 2021

Das Kreuzfahrtunternehmen AIDA Cruises bietet mit seinem Sommerprogramm 2021 Reisen zu den beliebtesten Destinationen in Nordeuropa und im Mittelmeer an. Im Zeitraum von März bis Oktober 2021 verspricht die Vielfalt der Routen und Traumziele einmalige Urlaubserlebnisse und ... mehr

06. Dezember 2020

AIDA Cruises eröffnet mit AIDAperla die Kanaren-Saison 2020/2021

Am Samstag, 5. Dezember 2020, um 22:00 Uhr hieß es für AIDAperla in Las Palmas, Gran Canaria, „Leinen los!“ zur ersten Reise dieser Saison rund um die Kanaren. Als zweites Schiff der AIDA Flotte wird AIDAmar ab dem 20. Dezember 2020 zu ihren Festtagsreisen aufbrechen.

Bis Ende ... mehr