Hauptinhalt

AIDA says “Thank You” to a million Facebook fans

Rostock, 29. Januar 2016

The cruise company AIDA cruises welcomed its millionth fan to Facebook on January 29, 2016. Germany’s biggest cruise company has thus crossed a magic threshold right on time for its “20 Years of AIDA” anniversary, and it is the leader in Germany in terms of its gigantic fan community.

AIDA Cruises has been on Facebook since 2008 and the number of AIDA fans has been increasing every week since then. The AIDA Facebook page provides information about cruises with AIDA, the latest offers, and lots of interactive competitions, apps, and even live reports on major events. The AIDA online content receives more than 20,000 likes per week.

“We are delighted at breaking this new record. For us it is confirmation that our AIDA Facebook page is giving our guests exactly what they want. We are offering them an interactive platform where they can instantly share their adventures, experiences and emotions,” says Felix Eichhorn, President of AIDA Cruises. “This channel allows us to respond particularly well to our guests’ need for fast information and comprehensive service.”

Facebook and other social media networks have become an important communication channel for AIDA. Apart from Facebook, AIDA is also on Twitter, YouTube and Google+. Furthermore, the company’s own AIDA Weblounge is the biggest German-speaking travel community of any tour operator with over 100,000 members. Across all platforms AIDA reaches a combined total of over 3 million users per week.

This year, numerous activities and campaigns on the various AIDA online platforms are devoted to the “20 Years of AIDA” anniversary. The company launched a new era of cruise travel in Rostock in 1996 with its first ship, today’s AIDAcara. The fleet currently comprises ten ships on which millions of AIDA guests have enjoyed unforgettable and magical vacations.


For further information, please visit www.aida.de, www.facebook.de/aida

15. Juli 2020

AIDA Cruises bereitet Neustart in Rostock vor

Vom 18.bis 24. Juli 2020 werden zwei Kreuzfahrtschiffe der AIDA Flotte im Rostocker Überseehafen festmachen. Das Kreuzfahrtunternehmen hat die Hansestadt als Standort ausgewählt, um sich auf den Neustart im August dieses Jahres vorzubereiten. Die Schiffe werden am Samstag gegen ... mehr

09. Juli 2020

„Leinen los!“ für erste AIDA Kreuzfahrten im August 2020

Im August 2020 heißt es „Leinen los!“ für die ersten drei Kreuzfahrtschiffe von AIDA Cruises zu einem Neustart seit der Reiseunterbrechung. Den Auftakt macht AIDAperla am 5. August 2020 in Hamburg. Danach startet AIDA Cruises am 12. August 2020 mit AIDAmar ab Rostock-Warnemünde ... mehr

02. Juli 2020

AIDA Cruises verlängert Unterbrechung der Kreuzfahrtsaison für Reisen im August 2020

Angesichts der schrittweisen Lockerungen im innereuropäischen Reiseverkehr ist AIDA Cruises zuversichtlich, noch in diesem Sommer die diesjährige Reisesaison wiederaufzunehmen. Jedoch sind in vielen weltweiten Destinationen die Bedingungen für ein sicheres Reisen noch nicht ... mehr

22. Juni 2020

AIDA Weltreise mit AIDAsol 2021/2022

Nach dem großen Erfolg der vergangenen Weltreisen geht erstmals AIDAsol im Winter 2021/2022 auf Weltreise. Highlights dieses 117-tägigen XXL-Abenteuers sind Ziele wie Feuerland und Kap Hoorn, Sydney und die australische Insel Tasmanien, Mauritius und Kapstadt. Neben bekannten ... mehr

Pressekontakt

 

E-Mail: presse@aida.de

Hansjörg Kunze
Vice President Communication & Sustainability