Hauptinhalt

GREEN SPA certificate awarded to AIDAprima

Rostock, 09. Januar 2017

AIDA Cruises is the first cruise company to be certified for its commitment to sustainability by the Deutscher Wellness Verband e.V. (German Wellness Association). AIDAprima’s Organic Body & Soul Spa has been awarded the GREEN SPA certificate, achieving the top quality grade of Level 3. It has only been a couple of months since AIDAprima was recognized at the Cruise Guide Awards 2016 in the categories of Family-Friendliness and Sport & Wellness.

“We are delighted that our groundbreaking ORGANIC SPA concept on the new generation of ships is not only being so well-received by our guests but has also been recognized by one of Germany’s most prestigious professional organizations,” said Katrin Hofrichter – whose role includes responsibility for the gym and spa areas of AIDA Cruises’ 11 cruise ships – when the certificate was presented by Lutz Hertel, Chairman of the Deutscher Wellness Verband e.V.

AIDAprima’s 3,100 m² spa was designed and built entirely in line with ecological principles. Organic shapes, natural woods and many enchanting ocean views underline the Green Spa concept. The spa features 5 saunas, several indoor and outdoor pools, and a tepidarium or fireside room, guaranteeing complete relaxation. Guests are treated exclusively with organically-certified spa products “terre et mer” by THALGO and by Ligne St Barth. A 30-member international team of therapists provides 80 of the most pleasurable spa treatments from all over the world.

The Deutscher Wellness Verband e.v. is one of Europe’s leading wellness institutions. In awarding its GREEN SPA certificate it promotes the growth of sustainable spa treatments on the basis of a defined standard. Within the scope of a comprehensive sustainability audit, the association’s experts examined a number of areas including resource consumption, sustainability management, social responsibility, and the protection and promotion of the health of guests and employees.

All vacation cruises with AIDA can be booked at travel agencies, by calling the AIDA Customer Center at +49 (0)381/202 707 07 or on www.aida.de.

Rostock, January 9, 2017

25. Januar 2005

AIDA Cruises und Air Berlin sind die neuen Partner für den „Club der Besten“

Die erfolgreichsten deutschen Athleten in den internationalen Wettbewerben eines Jahres werden ab 2005 im Rahmen des „Club der Besten“ Urlaub auf Schiffen der AIDA Flotte machen. Seit 1984 ist dieses Event ein Dankeschön an die Spitzensportler, die jeweils für eine Woche die ... mehr

25. Januar 2005

Neu: AIDA Premium Club exklusiv für Vertriebspartner

Zu Beginn des neuen Geschäftsjahres hat AIDA Cruises exklusiv für seine Vertriebspartner den AIDA Premium Club ins Leben gerufen. Die 300 umsatzstärksten Agenturen erhalten für die Dauer eines Jahres zahlreiche exklusive Vorteile als Clubmitglieder. Absolutes Highlight ist die ... mehr

18. Januar 2005

Neuer Look für AIDAcara: Auftrag geht an Rostocker Werft

AIDA Cruises hat einen Auftrag zur Modernisierung von AIDAcara an die Neptun Stahlbau GmbH in Rostock erteilt. Das Clubschiff wird am 18. April 2005 die letzte Reise der Wintersaison von Palma de Mallorca in Warnemünde beenden und im Anschluss für zwei Wochen in die Werft gehen. ... mehr

14. Januar 2005

AIDAcara: Vorfreude auf Warnemünde Cruise Center

Passagiere der AIDAcara werden im Sommer 2005 modernste Bedingungen für das Ein- und Ausschiffen in Warnemünde vorfinden. Zum 1. Mai des Jahres soll das Warnemünde Cruise Center mit der ersten Abfahrt von AIDAcara eröffnet werden. In einer Bauzeit von etwa acht Monaten entsteht ... mehr

Pressekontakt

 

E-Mail: presse@aida.de

Hansjörg Kunze
Vice President Communication & Sustainability