Hauptinhalt

Starting now, daily newspapers on board – AIDA opens Media Lounge

Rostock, 15. August 2014

AIDA guests can now keep up with the latest daily news on board from newspapers as well. While vacationing on the high sea, they no longer need to do without their accustomed newspaper at breakfast or current weekly magazine on the lounge chair. The cruise company AIDA Cruises has set up a Media Lounge on board the AIDA fleet. In partnership with the Internet portal iKiosk for newspapers and magazines by Axel Springer, AIDA guests are offered an exclusive selection of media. The prices for the single issues correspond with those at a kiosk at home.

Via the ship’s WLAN, guests access the homepage of the free onboard portal MyAIDA and from there the AIDA Media Lounge powered by iKiosk. After entering the last name, stateroom number and AIDA PIN, newspapers and magazines can be selected and purchased as single issues. These are identical copies of the printed issues and can then be downloaded as a PDF document. Guests require their own mobile device to use the iKiosk on AIDA ships – notebook, tablet or smartphone. When purchasing single issues of newspapers and magazines from the onboard iKiosk, the sums are charged to the stateroom account of the user.

Prior to the cruise, AIDA guests can also choose to receive a “mini-subscription.” Two special newspaper packages have been put together, which can be booked online from home before the start of the voyage through the MyAIDA portal. The advantage: one daily issue is included for free. The first offer comprises the daily issues of BILD newspaper, Europe’s largest daily newspaper, appearing from Monday to Saturday. The second newspaper package comprises the daily issues (Monday to Friday) of DIE WELT Kompakt. The modern quality newspaper in tabloid format caters to young professionals with a variety of interests. The single issues purchased with the newspaper packages can be downloaded at any time and read any number of times.

Currently, 11 print media are digitally available - from BILD and BILD am SONNTAG, to WELT Kompakt, WELT Kompakt am Sonntag, to Berliner Morgenpost, Hamburger Abendblatt, AUTO BILD and SPORT BILD. Bunte and Focus may also be purchased via the Media Lounge.

02. März 2005

AIDA erhält Hauptrolle in ProSieben Movie

Die Fans von AIDA – Das Clubschiff warten mit Spannung auf eine besondere Premiere: „Mädchen über Bord“ ist das erste TV Movie, das auf einer AIDA gedreht wurde. Und so freuen sich alle Beteiligten nun gespannt auf die Ausstrahlung am 10. März 2005, 20.15 Uhr auf Pro Sieben. ... mehr

04. Februar 2005

AIDA Cruises zählt zu Deutschlands 50 besten Arbeitgebern

Beim Wettbewerb „Deutschlands Beste Arbeitgeber“ hat AIDA Cruises als einziges touristisches Unternehmen auf Anhieb den Sprung in die Top 50 der besten Arbeitgeber in Deutschland geschafft. Organisiert und koordiniert wurde die Studie und der Wettbewerb durch das Great Place to ... mehr

25. Januar 2005

AIDA Cruises und Air Berlin sind die neuen Partner für den „Club der Besten“

Die erfolgreichsten deutschen Athleten in den internationalen Wettbewerben eines Jahres werden ab 2005 im Rahmen des „Club der Besten“ Urlaub auf Schiffen der AIDA Flotte machen. Seit 1984 ist dieses Event ein Dankeschön an die Spitzensportler, die jeweils für eine Woche die ... mehr

25. Januar 2005

Neu: AIDA Premium Club exklusiv für Vertriebspartner

Zu Beginn des neuen Geschäftsjahres hat AIDA Cruises exklusiv für seine Vertriebspartner den AIDA Premium Club ins Leben gerufen. Die 300 umsatzstärksten Agenturen erhalten für die Dauer eines Jahres zahlreiche exklusive Vorteile als Clubmitglieder. Absolutes Highlight ist die ... mehr

Pressekontakt

 

E-Mail: presse@aida.de

Hansjörg Kunze
Vice President Communication & Sustainability